Möten (Var: Tre saker)

Per Starbäck starback at ling.uu.se
Mon Nov 25 19:10:44 CET 2002

Jag skrev:

> 1. Ni glömmer väl inte att det är höstmöte på lördag. I Stockholm.
> Roligt. Kom dit!

Det var i lördags, alltså. Det var roligt tyckte jag. Programpunkten
om Silly Symphonies fungerade bra, och ledde till intressanta inslägg
inte bara från podiet utan från andra mötesdeltagare också. Det mest
omtumlande på mötet var väl annars att vi inte hade nån tutfrågesport.
Det var länge sen senast som Olofs famösa tutor inte figurerade alls.
Och jag som har haft svårt nog att ställa om mig till möten utan
sandaler som klubba! Vad blir det härnäst?

Efter mötet sågs en del ankister äta anka (inte jag!) på en restaurang
där koll. Olsson inte läste poesi för tillfället och ytterligare
senare sysslade i alla fall en del ankister med högljudda
stolsförflyttningar som nästan ledde till en FBI-räd. Eller nåt
åt det hållet.

                            - * - * - * -

Nästa NAFS(k)-möte blir årsmötet i vår. Då är det dags för en ny
kulturfestival dit alla bidrag är väldigt välkomna, så det är dags att
börja skalda, komponera, skulptera, osv., eller i alla fall att ha det
i bakhuvudet.

Tidigare har det oftast handlat om (mer eller mindre) musikaliska
bidrag till det som har kallats NAFS(k):s melodifestival, men
egentligen är det (i alla fall numera) en pankulturell festival där
allt är välkommet: diktläsning, syntpop, målning, schlager, mim,
stråktrio, skulpturer, happening, akrobatik, skuggteater, med mera
med mera.

/"699 is a unique solvent designed to remove acrylic" (googlism)