Disneys relationer till krigsapparaten

Peter Johansson cyanopsis at yahoo.com
Tors Okt 10 09:43:28 CEST 2002

Hej och tack Per och Germund för att ni svarat så bra
på mina frågor.

Jag har sökt vidare och funnit hemsidan för
Persistence of Vision. Det är sant att det kommande
numret skall vara en andra världskrigs-special, men
frågan är när den kommer. Senaste kommentaren om detta
nummer var 1998!

Det verkar som om jag måste gå med i NAFS(k)! :)

Mike Barriers bok, Hollywood Cartoons: American
Animation in Its Golden Age av Barrier, Michael,
verkar vara innehållsrik eftersom den håller starkt
fokus på tiden kring andra världskriget. Jag har också
hittat en annan bok, "Toons at War" av David Lesjak
(som verkar vara en av de mest insatta på ämnet). Kan
någon kommentera denna bok? Det verkas om merparten av
boken utgörs av bilder, men vad jag kan se på dess
hemsida (http://www.toonsatwar.com/) så innehåller den
också en hel del informativ text. David Lesjak verkar
också vara i samarbete med Paul F. Anderson inför det
kommande numret av PoV.

Hälsningar,
Peter Johansson