Grattis, Magnus!

Tis Okt 29 11:35:03 CET 2002

Kvack;

När jag nu ser orden "Alexander", "Lukas" och "Olsson" i samma styck
kom jag att tänka på att jag inte sett några funderingar över var
Alexander Lukas egentligen bor i Ankeborg. Han är väl knappast granne
med Olsson han med?

Det verkar som om Kalle i alla fall bor på promenadavstånd från Kajsa,
och att Alexander Lukas också gör det. Frågan är om det är åt olika
håll. Är det promenadavstånd mellan Kalle och Alexander?

Hm.

I vilket fall var det riktigt kul att läsa "Det magiska Timglaset"
(W/O. S. 291 A) på matt, lite grövre papper med originalomslaget på
sida 2. Godis! Och ännu en gång överväldigas jag över
historieberättaren Barks. Det fenomenala med hans längre serier är att
man i förväg aldrig riktigt vet hur det ska sluta. Så är det mer
sällan med dagens längre avsnitt.

/koll 2561

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)

Previous text: