svensk dubbning Fun and Fancy Free?

Mikael Flodin revolvin at gamma.telenordia.se
Ons Sep 4 23:08:16 CEST 2002

Hejsan alla Ni där ute
Jag har tittat på videofilmen Bongo och Musse och bönstjälken (i original
heter den Fun and Fancy Free och är från 1947). Videoversionen har ett
trevligt svenskt soundtrack och jag undrar nu om någon har en aning vilka
svenska artister som sjunger sångerna. Dessutom skulle jag vilja veta om de
gavs ut på skiva (eller kanske skivor, det bör väl ha varit stenkakor med en
låt på varje sida vid denna tidpunkt). Jag skulle vara tacksam om någon har
uppgifter om detta. Även skivetikett och katalognummer kan vara bra att ha.
Jag vet att SVT sände denna film 5 april 1996 men hade ej möjlighet att se
den då så jag vet ej om det var versionen med svenskt ljudspår.
Hälsningar Stefan Pernehag