Re: namninsamling och sånghäfte

Johan Anglemark johan at anglemark.pp.se
Tis Sep 10 09:58:29 CEST 2002

At 09:36 2002-09-10, AND wrote:
>Egmont har väl inte tänkt sluta med Guldböckerna? De måste väl sälja rätt
>bra?

De *har* redan slutat med guldböckerna. Jag har svårt att tänka mig att
några namninsamlingar i världen kan ändra på detta; efter 17 böcker så
visste de nog vad de gjorde.

En Annan Sak:
=============
För Uppsalabaserade kollusorer kan jag nämna att jag på Röda Rummet (den
lilla, norra filialen) såg ett litet tunt sånghäfte från 1947 (tror jag)
med en massa schlagers från den tiden i, bland annat en del sånger (på
svenska och engelska) ur Snövit. Det kostade 25 spänn, men jag är inte
Disneyanasamlare nog för att få för mig att köpa det. Men det finns säkert
någon annan på listan som är! ;)

-j
1266

PS. Jag jobbar i närheten, så jag kan alltid gå dit och köpa den åt någon.
Jag kan också ge anvisningar för hur man hittar den i butiken... Obs. Det
var bara halvdussinet sånger ur Snövit som var Disneyana. Resten var
allmänna schlagers från 40-talet.

--
Johan Anglemark          http://anglemark.pp.se
Lingonvägen 10           018 - 12 45 44 hem

Now playing: Nothing