SV: Re: Disney Treasures i Sverige

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Fre Aug 29 16:10:48 CEST 2003

De enda som kommer ut på region 2 är "Mickey Mouse in Living Color
volym 1" och "Silly Symphonies". Dessa kommer enligt uppgift den
12 november, men jag har ännu inte sett dem till förbeställning
hos någon webbutik. Lite längre fram i höst bör de finnas överallt
där DVD-skivor säljes.

På region 1 har det hittills kommit ut sju volymer:

2001:
- Mickey Mouse in Living Color (vol. 1)
- Silly Symphonies
- Davy Crockett
- Disneyland USA

2002:
- Mickey Mouse in Black and White
- The Complete Goofy
- Behind the Scenes at the Walt Disney Studio

Och den 2 december i år kommer följande fyra:
- Mickey Mouse in Living Color vol. 2
- The Chronological Donald
- Walt Disney on the Front Lines
- Walt Disney's Tomorrowland

De gamla volymerna är i princip slutsålda, men de går att få tag
på om man är beredd att gå upp i pris. Mickey Mouse in Living
Color vol 1. brukar kosta mellan 100 och 150 dollar. De övriga är
billigare.

Titta t.ex. här:

http://www.amazon.com/

eller här: