K. Karlsson? -och Baloo!

patrik öbrink vsg982s at tninet.se
Fre Jan 17 09:43:36 CET 2003

Jag har egentligen inte mycket att tillföra på kommisarie-fronten, men
efter att på måhå läst en handfull pocketserier kan jag i
i alla fall konstatera att få ankeborgare känner honom som något annat än
"Kommisarie Karlsson" (vilket förstås inte är någon nyhet för oss
ankister). I en serie stod det t.o.m. så på hans brevlåda!

Om det är Konrad som Stefan Diös avser att döpa kommisarien till, vilket
han antytt, så är jag helt tillfreds med det. Kommisarien ser ut att heta
Konrad Karlsson - ett typiskt ankeborgsnamn!

  Lite kuriosa med viss ankistisk anknytning: jag och två av mina vänner
(ej ännu medlemmar i Nafs(k)) har varit inblandade i cykelolyckor med Rolf
Lassgård, som lånar ut sin röst till Baloo i nya Djungelboken-filmen, och
olyckorna inträffade vid tre olika tillfällen. Inte för att ni är
intresserade av att veta det, men eftersom Klara Kluck tycks ha
pensionerats som skvallerspaltsredaktör så får jag väl berätta det själv.

/P