Flingfrukost med KA!

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Tors Juni 12 12:05:51 CEST 2003

>From: Greger Nässén <greger.nassen at chello.se>
>Minivariant av Kalle Anka & C:o, en 13x19 cm liten tidning på 24 sidor.
>Förutom lite fakturutor, tävlingar och roliga historier innehåller numret
>två serier.

Kvack!

Här följer ett litet index över de tre tidningar jag fått tag på. Alla har
samma sidupplägg.

1: Framsida av okänd mästare (kan Joakim och Alexander vara av Barks?).
2-3: Fakta om huvudpersonen.
4-9: Lång serie.
10: Knep och knåp.
11: Tävling.
12: Prenumerationserbjudande.
13-18: Fortsättning på långa serien.
19: Historier.
20-23: Kort serie.
24: Reklam för Kelloggs Frosties.

Kelloggs 1: Kalle Anka - Allt om Joakim
D96084 KA15/97 FJ Enkronasoperan m:David Gerstein t:Daniel Branca
W/US8 KA16/97 FJ Valkampanjen mt:Carl Barks

Kelloggs 2: Kalle Anka - Allt om Alexander
D97025 KA35/97 AL Två ankor och en liten baby m:David Gerstein t:Vicar
H9161 KA40/95 AL Ingen skattmästare precis m:Frank Jonker t:Comicup Studios

Kelloggs 3: Kalle Anka - Allt om Kalle
D97006 KA44/97 KA Livet som rymdskeppsbruten m:Janet Gilbert t:Vicar
H9516 KA23/97 KA Ner i dataträsket m:Heymans/Graaf t:Heymans

** Andreas Eldh
** koll2324 at hotmail.com