RE: näbbar

Patrik Lidenskog lidenskog at hotmail.com
Fre May 30 11:33:07 CEST 2003

>Isf måste han väl ha skelett i den, eller väldigt skumma näbbmuskler.
>ett scenario fyllt med kul möjligheter, men, nope, jag lämnar in min
>protest. Eller är det mer brosknäbb du tänker på? som näsa eller öron.
>Svårt att tugga med näskonsistensnäbb dock...  fast ankor sväljer väl i
>princip helt. hmmm...

Kalle har en fantastisk förmåga att anpassa sin näbb för ändamålet.
Behöver han tänder, så har han tänder.
När han visslar så putar han med hela näbben, och ska han pussar Kajsa putar
han med läpparna.

Men någon fasthet och styrsel måste det ju vara, för när han är avslappnad
och sover tex så ser den ju ut som vanligt...

/2632 Patrik