Re: Pocket på köpet!

Lars Weigl larwe605 at student.liu.se
Fre May 30 19:21:45 CEST 2003

On Fri, 30 May 2003, Stefan Diös wrote:

> Men Ellos-katalogerna måste väl ändå vara värre? Fast det är väl mycket i
> branschen som har ändrat sig sen 1979.

Jag tror inte att jag har råkat ut för några Ellos-kataloger än. Jag
jobbar bara under sommar- och vinterloven, så det kanske är därför. Hur
som helst skulle jag nog föredra Ellos framför serietidningar med
leksaker. Kataloger är i.o.f.s. tunga, men de är också jämna och fina och
får inte brevhögarna att trilla omkull.
De största skillnaderna mot '79 är nog att man numera står upp och
sorterar posten i s.k. "kammar", hyllor med fack som är ungefär 1,5
cm. breda, ett för varje hushåll, och att vi nu också måste bära ut reklam
två gånger i veckan.

Lars Weigl - larwe605 at student.liu.se
Dept. of Computer and Information Science
University of Linköping