Merkurius

Lars Weigl larwe605 at student.liu.se
Fre May 30 23:04:38 CEST 2003

On Fri, 30 May 2003, Jorgen Claesson wrote:

> C:a 4 gånger i veckan
>
> Heltidsbrevbärare
> Jörgen

Gah! Har de ökat reklamen sen i vintras?

Jag började i måndags och då var det ingen reklam, på tisdagen ställde de
ut reklamen under buntlådorna och sen kom skyfallet, i torsdags skulle vi
ta ut samhällsinformation till de som inte vill ha reklam, men det
glömde/förträngde jag, igår var det ledigt och idag bar jag ut första
reklamen för den här sommaren och rundan tog naturligtvis dubbelt så lång
tid när man skulle pressa ner sladdrig reklam i de ynkliga springorna till
brevlådor de har i de gamla östermalmskåkarna.

Kom tillbaks vid halv fyra och har ont i hela kroppen.. hur ska man orka
om de tvingar en att ta ut reklam nästan varje arbetsdag?

> (med brevbäraren Merkurius i minne, minns någon mer honom?)

Hoppas det här har nåt med ankism att göra. :^)

Lars Weigl - larwe605 at student.liu.se
Dept. of Computer and Information Science
University of Linköping