Merkurius

Jorgen Claesson jocl at telia.com
Sat May 31 08:59:40 CEST 2003

> Hoppas det här har nåt med ankism att göra. :^)

Det ska det ha. Jag drog mig till minnes en av de Kalle Anka serier som börjar
med att Kalle och knattarna tittar i familjealbumet och minns tillbaka. I detta
fall minndes de historien där Farmor Anka fick en inbjudan till en fest.
Problemet var att brevet var typ 50 år försenat. Brevbäraren som levererade
brevet körde som en galning. Han var annars en känd väglus.....(kul poäng att
brevbäraren plötsligt hade så brått när brevet var flera år försenat)...

Denna brevbärare heter Merkurius.

Fotot i början på serien var på Farmor Anka & C:O i farmors bil under en
indianattack..

Jörgen