Ankist sökes. Robert Andersson? + div. annat bladder.

-= Steamboat Willie =- steamboat.willie at chello.se
Fre Jan 9 03:45:32 CET 2004

Finns Robert Andersson kvar på den här listan månntro?
Jag har lite frågor till honom om Nellba som han kanske kan svara på.

För övrigt så kanske jag kan fråga om det finns någon här förutom mig och
Grönlund (välkommen tillbaks till Sverige) som råkar samla på svenska
Disneysamlarbilder. Alfabilder, filmisar, etc.

Jag håller på med lite forskning i ämnet och det vore ju kul att känna till
fler samlare...

När jag ändå är inne på det området kanske jag skall fråga om det finns folk
som samlar Kekfigurer också...  Det kanske finns nytt och smaskigt
forsknings- eller bytesmateriel hos hittills anonyma ankister.

  // Steamboat Willie

Utkast till monolog för kulturfestival som nog aldrig kommer att framföras:

Hört på Anonyma Ankister:
"Mitt namn är Bror och jag är ankist..."

.. ja, jag började ju med lite murry och bradbury så där va redan när jag
var liten.. men snabbt gick man ju över till Carl Barks å annat tyngre...
och sedan innan man visste ordet av så var man fast och gick på 32 sidor
Rosa om dagen...

... man måste ha sin "fix" varje dag va... till slut så satt man där och
tittade fyra-fem föreställningar me' skattkammarplaneten varje dag va'...
Det räckte liksom inte me' en Kalle Anka & C:o i veckan... nää.. efter ett
tag så var man nere på plattan och försökte scora en Kalle Anka-pocket för
dyra pengar innan den kommit ut i pressbyrån...

Jag försökte sluta... sade upp min prenumeration på KA&C:o 1982.. men så var
man hos tandläkaren.. och där låg det en sida favorit i repris.. Griseninen
vet du.. Så var man fast igen...