Tillbaka igen

Germund Silvegren germund.silvegren at ekol.lu.se
Tors Mars 18 12:57:38 CET 2004

>Att läsa en ny Vicar-serie är ungefär som att läsa IKEA-katalogen -
>helt OK, men knappast nåt att bli överaskad av.

Jag gillar liknelsen med IKEA-katalogen. Vicar är helt uppenbart en
noggrann tecknare och sitter säkert vid ritbordet bra mycket mer än
40 timmar i veckan, men får nog snarare klassificeras som en "begåvad
arbetshäst" än en tecknare med beundransvärd talang. Ett gott
hantverk kan man nog kalla det, vilket finslipats genom svett och
hårt arbete. Han har å andra sidan gjort så hiskeligt många serier
att gör man bara ett omsorgsfullt urval kan det bli en mycket
imponerande volym.
/G