Re: brev hemifrån... igen!

Tors Mars 18 18:35:01 CET 2004

> Jag tycker mer att serien påminner om "Bibliotekets beskyddare". I den nya
> serien börjar det dock bli lite väl mycket fakta istället för handling.

Jag har inte något problem med faktabiten, jag har problem med
haltande fart i berättandet och stämningen. Tyvärr har jag inte haft
möjlighet att läsa "Bibliotekets beskyddare"

> Parallellstoryn om Matildas förhållande till Joakim tycker jag bara är
> fånig, egentligen. Rosa lyckades beskriva känslor bra i Joakims Liv, men nu
> går han till överdrift.

Något ditåt, fast jag måste erkänna att Matilda var en märkligt platt
figur i serien.

Förtydligande: Jag tycker fortfarande att det är en utmärkt serie, men
det är ungefär som att betygsätta ett Beatles-album. Alla skivor med
en trave Beatles-låtar framförda av bandet är relativt allt annat helt
lysande popmusik, men ändå måste någon av skivorna bli sämst. Eller
så.

/koll 2651

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)

Previous text: