Walt Disney Treasures: MICKEY MOUSE IN BLACK AND WHITE (Volume Two)

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tors Okt 7 12:36:41 CEST 2004

Det finns starka indikationer på att nästa volym som släpps i Sverige kommer att
bli Mickey Mouse in Living Colour volym 2. Den ligger i princip redan färdig.

Något releasedatum känner jag tyvärr inte till, men räkna med att den kommer
till jul, eller eventuellt någon månad in på nyåret.

Min personliga gissning är att de svartvita volymerna inte är så högprioriterade
hos svenska Disney. Tråkigt nog misstänker jag att man i Sverige har mer fokus
på barnmarknaden än på samlarmarknaden, och då anses antagligen inte svartvita
mussefilmer så gångbara.