Donald Duck and Der Fuherers Face

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sat Sep 25 09:09:16 CEST 2004

Jodå, det stämmer bra. Det är en officiell disneyfilm. Den fick
till och med en Oscar som "bästa tecknade kortfilm".

Den gjordes 1942 och hade premiär i januari 1943.

Den har nyligen getts ut på region 1 DVD i plåtlådan "Walt Disney
on the Front Lines". Skynda dig om du ska ha tag på lådan, för den
tillverkades inte i någon stor upplaga!