Nya NK

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Fre Apr 15 10:18:44 CEST 2005

At 09:10 2005-04-15, you wrote:
>Senaste (K)uriren damp som nämnts ner i brevlådan igår. Himlans trevligt
>att de senaste numren kommit så tätt. Hann skumma artikeln om 90-talets
>ankism igårkväll och Disney-musik-artiklarna ser minst sagt intressanta ut.

Å redaktionens vägnar tackar jag för dessa fina ord!

>Däremot blev jag lite konfunderad över mitt färgomslag. Kontrasterna i
>färgerna och svärtan är så svaga att det nästan måste blivit något fel. Är
>det bara mitt ex som ser konstigt ut?

Nej, alla exemplar ser lika mjölkiga ut, och vi håller på att utreda med
tryckeriet vad som har hänt. Det är väldigt tråkigt att det blev så dåligt
tryck när vi nu satsade på ett färgomslag. Den som vill se framsidan i full
färgprakt får helt enkelt komma till årsmötet och ropa in Don Rosas
original på vår auktion ...

/Åsa

PS! Den som händelsevis inte hängde med nu är troligen inte medlem i
NAFS(k). Nedan finner den som är intresserad texten om årsmötet och
auktionen. För att få vara med och bjuda ska man dock vara medlem i
NAFS(k). Don Rosa kommer endast att dedikera teckningen till en person som
jag intygar är medlem i föreningen. Är du intresserad och inte medlem får
du alltså skynda dig att bli det!

NAFS(k):s årsmöte!
Vi välkomnar alla medlemmar och andra glada ankister till NAFS(k):s årsmöte
2005! Det äger rum i Läktarfoajén, Brygghuset, lördagen den 23 april kl.
13.13. (Brygghuset ligger på Norrtullsgatan 12N i Stockholm. För att komma
dit tar man sig lämpligen med tunnelbana till Odenplan (uppgång Odenplan)
varefter man går till vänster över övergångsstället in på Norrtullsgatan.
Huset ligger sedan några hundra meter bort på höger sida.)
Förutom de sedvanliga årsmötesförhandlingarna blir det ankistiska charader
och klurig tävling. Det blir också inte mindre än två auktioner. Vi kommer
att auktionera ut en teckning av Don Rosa (se särskild rubrik nedan), med
en personlig dedikation från Don Rosa till den person som vinner auktionen!
Anders Berglund kommer också att auktionera ut kulturgods, så det finns all
anledning att ta med stora plånboken! Olof Siverbo kommer också att
förgylla vår tillvaro med ännu en av sina finurliga tutfrågesporter! Finns
det sedan tid över kan vad som helst hända.
När vi efter mötet har stått omkring en stund går de som vill gemensamt
till en närliggande restaurang (med rimliga priser) och avnjuter kvällen i
glada ankisters lag!
Kvack och varmt välkomna!

Auktion av Don Rosa-teckning!
På NAFS(k):s årsmöte kommer en teckning gjord av Don Rosa att auktioneras
ut. Den är gjord speciellt för NAFS(k) och endast medlemmar i föreningen
har möjlighet att bjuda på den. Teckningen finns att beskåda på framsidan
på NAFS(k)uriren 36, som Du finner i detta utskick. Originalteckningen
kommer inte att kunna beses på årsmötet, utan finns hos Don Rosa. Han
kommer att skicka teckningen med en personlig dedikation direkt till
vinnaren efter auktionen. Detta är ett unikt tillfälle så kom och bjud!