SV: Farbror Joakim

Bror Hellman steamboat.willie at chello.se
Ons Apr 27 18:12:18 CEST 2005

Själv heter jag Bror (som Bror Duktig... eller är det bror Duktig?) och Söderlund hette Lillebror.
Jag har aldrig hört talas om någon som heter Farbror, men det går säkert lika bra... :-)

Jag har nog själv tolkat det så att man kallar honom "Farbror" såsom man gjorde i lite äldre tid - kallade alla över 15 år för farbror (eller fajbjoj).

Svårare att passa in är i så fall Kalle och Knattarna... För "brorsöner" är varken namn eller hederstitel.

 // Steamboat Willie