Nu slutar jag prenumerera på Kalle Anka & C:o

Patrik Öbrink obrink at post.com
Tors Aug 18 11:03:12 CEST 2005

Meddelas endast på detta sätt.

Att det sammanfaller med min utlandsflytt är bara en slump; jag skulle
kunna ha tagit med prenumerationen till mitt nya hemland. Anledningen är
förstås att serierna blir allt sämre. Jag tyckte att kvaliteten på
serierna i KA & C:o höjde sig markant vid senaste sekelskiftet och nya
tecknare som Colomer tecknade några historier som lovade mer. De senaste
åren har det dock gott brant utför. Don Rosa är inte som förr, Van Horn
har inte varit bra på flera år och Marco Rota dyker bara upp ett par
gånger om året. Och de nya tecknarna får inga bra manus att teckna efter.

Jag övervägde redan ifjol höst, när helårsprenumerationen skulle förnyas,
att sluta med tidningen. Jag gav den dock ett år till, men det har bara
blivit sämre. Årets bästa serie är tjugo år gamla reprisen "Bovjakt i
Grand Canyon"! Så nu är det slut. Det känns förstås lite vemodigt att
sluta med en tidning som varit en del av mitt liv sedan början av
1980-talet, men det känns inte rätt att lägga ut en tusenlapp på
undermålig underhållning.

Jag hoppas dock att de personer här på listan som fortsätter köpa
tidningen meddelar om det publiceras någon extraordinär serie så att jag
kan beställa ett lösnummer.

/Patrik