Pingisbärgning 22 december

Andreas Eldh doctor at comhem.se
Sat Dec 10 17:50:48 CET 2005

Kvack!

Förra gången litade jag på Aftonbladet och missade Mythbusters Pingisbärgning. Nu har jag kollat Discoverys hemsida och hittat den i tablån. Programmet går alltså ut på att vetenskapligt och hangripligt testa om olika myter verkligen kan stämma och i just detta program ger man sig alltså på att bärga ett sjunket skepp genom att pumpa ner pingisbollar i skrovet. Detta gjorde Kalle Anka i en Barksserie, publicerad i Sverige i:

Kalle Ankas Bästisar 17
Kalle Anka & C:o 1957-11
Kalle Anka & C:o 1974-38

Programmet sänds på Discovery Channel torsdag 22 december 20:00-21:00 och senare samma kväll 00:00-01:00. Nattsändningen kan även ses i Discovery Mix.

Ping!
Andreas Eldh

--- doctor at comhem.se --- YU DE YV1 2324 YV UV L5926N G1750E AR ---