Plumpens dubbelhemlighet

Victor victor1717 at gmail.com
Tis Aug 15 20:12:32 CEST 2006

Jag läste denna Scarpaserie i Hall Of Fame, och tycker att det låter
konstigt att Kommisarie Karlsson skulle avgå bara för att han hade satt
Musse i fängelse.
Var det verkligen så i originalet?
Detvar inte att de skulle avrätta Musse Pigg?
Varför behölls inte det , i så fall?
De hade ju så många andra som försökte ta död på varandra... (Nja...)

Jag har alltid tyckt att översättningarna av Pocketböxker inte är lika bra
som av andra tidningar.
Det är ändå bättre nu än förr, men...
Varför låter de inte många översättare kontrollera riktigtheterna i
översättningen.

På tal om inget, jag anser att Romanos verk är värda att ges i ut i samlade
verk (Än om i Pocketserie på 45 kr var...
Hall Of Fame ger oss dock några bra Scarpas (Vad kommer i nästa tro? Fler
KaraktärScapelser av Scarpa, som all de som nämdes i förordet)