Re: Hjälp med figurnamn

Victor victor1717 at gmail.com
Ons Mars 15 19:22:03 CET 2006

Den 2006-03-15 skrev Stefan Diös <pyas at swipnet.se>:

> Vänner ankister!
>
> Jag behöver hjälp med de svenska namnen på några
> semi-obskyra figurer av Romano Scarpa, som bara
> har förekommit på svenska några enstaka gånger.
> Enligt INDUCKS, som för det mesta har rätt, ska
> de finnas i nedan angivna nummer av Kalle Ankas Pocket.
>
> * I KAP 48 ska det finnas en serie som heter
> "Kampen om guldet". I den ska det vara några
> rymdvarelser som på italienska heter "i
> Paperoidi". Har de något svenskt namn i den
> serien? Kanske nämns de också i den jättelånga
> OS-serien i KAP 98. Säkert inte med samma namn, men heter de något där?

Hej! Jag har kollat i min utgåva av 48. 98 är för tillfället inte i sn
hylla...
Men i 48 heter de Ankoider. Kungen där heter Astro (99 % säker på att han
heter Ankax i 98 och att ankoiderna heter samma)
Den Jockeliknandefiguren hette i 48 X2(upphöjtsdiffra)Y (Jockax i den andra
tror jag...)
Brorsdottern hettte i 48 Gully, i den andra minns jag tyvärr inte.

Jag har tyvärr inte den andra pocketen du nämnde, men jag hoppas att jag
kunnat hjälpa...
Förresten? Betyder det att det kommer publiceras mer Scarpa?

Victor