Re: Hjälp med figurnamn

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Mars 15 23:17:57 CET 2006

Tusen tack för hjälpen, Victor och Lars. Det är
snårigt till tusen att hålla reda på alla de här
figurnamnen, inte bara för översättarna. När de
dyker upp med ojämna mellanrum, och kanske i
olika publikationer, får man dessvärre räkna med
att de ofta får olika namn, även om det ibland är
samma översättare. I det här fallet sökte jag
namnen inför en artikel, och då känns det bra om
man kan uppge åtminstone något av de svenska
namnen. Utan det fantastiska INDUCKS skulle jag,
som sällan läser italienska serier, inte ha en
chans, men inte ens det är ju fullständigt i alla detaljer ännu.

Och ja, detta tyder på att mer Scarpa kommer att komma ut så småningom ... :-)