SV: SV: Hjälp med figurnamn

Bror Hellman m8100 at abc.se
Tors Mars 16 16:01:53 CET 2006

>Bra fråga. Jag inser att figurerna har blandats ihop ibland, men jag
>har förstått att det är två helt skilda figurer i den italienska
>världen. Enligt figurförteckningen i INDUCKS är Korpus (Ellsworth,
>Gancio) inte med i just den här serien, däremot den här
>"adoptivsonen" (Bruto --- Flax?). Jag vet inte om det stämmer.

Hmm.. en sammanblandning då antar jag.. på många sätt. I inducks har säkert
Bruto klassats som Ellsworth ett par gånger också.

"Flax" är ett gammalt inarbetat namn på "Ellsworth" för övrigt. Finns med i
många söndagssidor med Långben när han inte heter "Korpus" som väl är
vanligast i seriepocketar.

Lätt att blanda ihop dem annars, antar jag, eftersom de är väldigt lika och
läser man inte serien noggrannt så...

För övrigt så har ju "Ellsworth" blandats ihop med Magicas Korp Nemesis -
trots att de inte är ett dugg lika - i I.N.D.U.C.K.S. som jag påpekat
tidigare.  Så det är lätt hänt.

           // Steamboat Willie