Barks med nya teckningar

Stefan Persson spe at inducks.org
Fre Sep 29 15:14:26 CEST 2006

On 2006-09-29 20:51, Andreas K A Eldh wrote:
> [...]
>
> Jag vet att det tidigare givits ut barksmanus tecknade av åtminstone Strobl, Vicar och van Horn. Några av dessa har senare tecknats om av Jippes i mer Barks-aktig stil, men då har det stått "tidigare publicerad med andra teckningar". Det verkar som om denna serie inte haft tackningar förrän nu.
>
> Mina frågor är nu:
> 1. Är detta första gången serien publicerats någonsin i Världen?

Enligt Inducks publicerades serien i Finland så tidigt som i augusti i år, så
detta är förmodligen andra gången som serien har publicerats.

Eftersom Inducks fungerar dåligt för tillfället citerar jag nedanför all
information om serien som för närvarande finns i Inducks:

fi/AA2006-33f  D 2005-013     14 4b     CB) DJi     JW  Jättimäisen hyvä työ
[xapp:US,DD,DA,JW(HDL+others),Mogul,Chickadees] [inx:SMa] [xref:W JW    7-01]
[code:D 2005-013] [pg;3-16] ^

Det vill säga: den publicerades i Aku Ankka 33/2006 med titeln "Jättimäisen hyvä
työ" och refererar till W JW    7-01.

W JW    7-01  17   1970-01-01   CB  JCa     JW  Whale of a Good Deed
[xapp:US,DD,DA,JW,Chickadees]
(JCa = John Carey)

Stefan