Ny biografi

Germund von Wowern germund_vw at yahoo.com
Tis May 8 17:23:09 CEST 2007

> Det märkligaste är nog att en konkurrerande
> författare har ägnat en hel
> massa kraft åt att leta fel i Gablers bok.

Tja, med tanke på Michael Barriers enorma kunnande om
Disney och animation behöver han knappast ägna
speciellt mycket kraft åt att hitta felen. Hans errata
tycks snarare vara ett missnöje över slarv och mängden
felaktigheter i boken, och så länge felaktigheterna är
objektivt motiverade känns hans tilltag inte så
konstigt. Barrier skriver hyllmeter om animation,
serier m.m. på nätet,så läser jag boken kommer jag
definitivt att ha hans errata bredvid mig. I princip
alla faktaböcker innehåller fel eller tveksamheter,
oavsett hur grundligt korrade de än är, så det är ju
tacksamt om någon annan riktigt insatt påpekar dem.
/G