Sista silhuetten

Simon Wigzell swigzell at gmail.com
Fre Nov 23 13:15:54 CET 2007

Några gissningar vem som blir den sista silhuetten på bokryggarna
28-30 i Carl Barks-biblioteket? Vi har sett 9 stycken hittills, och om
jag hade försökt gissa vilka figurer man skulle välja så är det precis
dessa 9 jag skulle kommit på, men den tionde är knepigare. Efter
Kalle, Knattarna, Joakim, Farmor, Kajsa, Alexander, Uppfinnar-Jocke,
Björnligan och Magica, vem mer kan det vara? Bör ju vara någon som går
att känna igen på sin silhuett och inte alltför obskyr. Medhjälparen?
Olsson? Flinthjärta? Men de är alla ganska obskyra... Eller kanske
Barks själv, med sitt självporträtt som finns på omslaget till
Barriers intervjubok?

Själv gissar jag: Kalle igen. Han finns på bok 1-3 så det vore
passande med en favorit i repris på de sista 3 böckerna :-)

Simon W.