Hjälp med fotoidentifikation Barks 1994 (Erik Hørthe)

Erik Horthe erikh at newmedia.no
Tis Okt 9 18:58:53 CEST 2007

Joda, alle bildene uten to er hentet fra en utstilling jeg lagde over Barks´
liv i vår største fornøyelsespark på Tusenfryd. Fotograf var Egmonts Bjørn
Lindquist. Barks skulle selv åpne utstillingen, og hans managere på den
tiden hadde satt av 30 minutter til seansen. Han ble der 3 timer. Carl
fortalte mye om sitt liv og sin karriere mens vi gikk rundt på utstillingen.
Senere på kvelden var vi sammen i en middag Egmont arrangerte, og jeg satt
ved siden av Barks. Under middagen kom vi inn på US 7 - The Lemming with the
Locket. (Historien var forresten grunnen til at jeg skrev til Barks første
gang rundt 1974. Jeg sendte han en gjetost, og han fikk en ny på bilde 06)
Jeg fortalte så legenden om at lemen kan bli så sinte at de kan sprekke. Da
klikket det i hjernen til den gamle mester. Han sa omtrent ordrett: "What a
plot for a story! A mad scientist collecting millions of lemmings outside
Scrooge´s money bin!" Hadde han vært noen år yngre hadde vi hatt en ny
klassiker på gang. ... og "kjendiser" (he he). På bilde 02 sees fra høyre
undertegnede, Geir Hasnes, Øystein Sørensen, ukjent, Carl Barks, en ung
norsk Donaldist som var oppe i vår TV-konkurranse Kvitt eller Dobbelt og Pål
Jensen.

Erik H.

Jag har lagt upp bilder (funna på kansliet) från Barks besök i Norge (och ?)
på http://gallery.mac.com/johan.blixt#100021

Är det någon som vet eller kan gissa var och när Leif Persson tog sin bild?

Var och när är de norska bilderna tagna? Vem var fotografen? Är det några
kändisar på bilderna?