Årsmötet

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Mon Apr 28 01:06:48 CEST 2008

Nu har det varit årsmöte, denna gång som omväxling i Kulturhuset under
SPX. Tanken att locka SPX-besökare att titta in ett tag fungerade
knappast alls, så kanske kan försöket att ha årsmöte där ses som
misslyckat. Fast ett viktigt undantag var att koll. 567 Horst Schröder
därmed tittade in och var med på tutfrågesport! När var han senast med
på ett NAFS(k)-möte (utom Barks-mötet)?

Själv avgick jag ur styrelsen. Jag tycker att NAFS(k) är alldeles för
statiskt och tycker att det behövs mycket förändring i styrelsen.
Detta var den förändring som jag hade lättast att genomföra -- att
rösta bort en del andra kommer att bli svårare, men jag ska göra så
gott jag kan! Ett mål är att ingen ska sitta obrutet i styrelsen säg
de närmaste fem åren. Nu har vi i alla fall lyckats minska styrelsens
storlek så att inte så gott som alla kandidater är med samtidigt,
vilket kan underlätta rotation (samt styrelsens arbete).

I övrigt bekräftade årsmötet att grisenin heter grisenin. Självklart!

/699 Per (med 13 ja!)