Ingen favorit?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Apr 29 13:54:13 CEST 2008

Lars W:

>Där ser man. Jag har alltid trott att favoriterna var serier som
>repriserades för att läsare hade hört av sig till redaktionen för att
>få läsa ju dem igen, och att de som bara är repris var valda av
>redaktionen.
>
>När ämnet nu är aktuellt kanske man kan passa på att fråga om det är
>någon idé att be om repriser? Det känns inte alltför hoppfullt när
>valet av serier verkar hamna allt längre bort.

Jag vet inte hur vanligt det är att läsare ber om
repriser, men jag tror inte att urvalet av serier
någonsin i Kalle Anka & C:o:s historia har legat
särskilt nära den svenska redaktionen.
Naturligtvis har man både makt och tekniska
möjligheter att byta ut vissa serier och stoppa
in annat material, vilket också har hänt vid
enstaka tillfällen; och man har säkert också
möjlighet att ge förslag till "de styrande" om
vad man skulle önska. Men det normala är nog att
Egmont skickar ut en färdig innehållslista som alla redaktionerna använder.

Självklart kan man alltid skriva till redaktionen
om man har synpunkter på tidningens innehåll,
inklusive förslag till serier som ska komma. Det
tycker jag också att man ska göra. Jag skulle
kunna tänka mig att redaktionen skickar sådana
förslag vidare uppåt i kedjan, men jag vet inte säkert hur det går till.

>För övrigt tycker jag att griskanorre är ett roligare ord än grisenin. :^)

Och det säger du NU! ;-)