Scarpa, credits och Barks

Martin Bagge / brother martin at bagge.nu
Tis Apr 29 23:30:05 CEST 2008

On Tue, 29 Apr 2008, Stefan Diös wrote:

> [...]

Jag älskar dessa! En bobba besvikelse byggs inom mig när serien är ny och
listan är kort och tråkig, jag blir lite nöjd när jag hade rätt på
tecknaren eller manusförfattaren osv.

> Ja, jag skulle också gärna vilja veta vad andra tycker. Det är jag som sätter
*sniiip på listan*

Så mycket info som möjligt utan att bli tramsig är min devis.
Har inte sett nån som jag kan minnas som alldeles för informativ ännu.

> Dessutom är jag skeptisk till Joakims kommentar att uppgifterna finns på
> nätet för den som är intresserad. Det låter nästan avsiktligt provocerande.
> Meningen är ju att tillhandahålla dessa uppgifter för dem som inte är vana
> vid att söka på t.ex. INDUCKS, vilket jag tror gäller de flesta läsare.
>
> Nu är det kanske mer inbitna fans än "vanliga läsare" på denna lista, men det
> vore ändå roligt att höra vad andra tycker. Det går absolut att ändra på
> principerna för hur man ska skriva de här sakerna, det är jag övertygad om.

Jag tillhör nog inte precis ankisteliten eller så, detta är väl min andra
postning sen jag gick med i listan 2003(?) eller så, men jag är inte nån
hejjare på att använda INDUCKS - brukar inte ha något intresse av det
heller. Jag har dock varit ihållig prenumerant sen 1987 och vågar nästan
kalla mig Kalle Anka-intresserad. För mig spelar informationen roll,
Stefans observation om att de som inte bryr sig är ointressanta i det här
fallet tror jag är helt rätt. Jag tillhör väl mellanskiktet som uppskattar
det medans jag gissar att Joakim tillhör översta skiktet som tycker att
all relevant info finns i databaserna på nätet (eller hemma i egna
burken?). De enda som är i målgruppen för infon som ajg ser det är vi i
mellanskiktet - intresserade men inte galna, än.

--
/brother
http://martin.bagge.nu