SV: Re: Carl Barks Samlade Värk, box 10

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Tis Aug 5 23:31:52 CEST 2008

> Beslut om fortsatt utgivning av Kalle Ankas Årgångar är inte hundra
procent
> bestämt.

För egen del kan jag i alla fall säga att KA fram till 1970 är intressant
för mig. Jag skulle köpa dessa årgångsböcker om de inte blev markant dyrare
fram till och med årgång 1970. Efter 1970 är det väl lite mer tveksamt, men
jag skulle allvarlgit överväga saken i alla fall.

Walt Disneys serier skulle jag under samma premisser köpa komplett fram till
namnbytet, dvs. 1977.

Det som oroar mig är väl risken att folk som köpte KA fram till och med 1963
skall passa på att hoppa av när man övergår tilL WDS, för jag tror ju att så
länge det finns prenumeranter och köpare till årgångarna i tillräcklig mängd
så kommer de att ges ut av Egmont.

  // Steamboat Willie