Re: lsarnas påverkan

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Juli 21 16:13:52 CEST 2008

Snabbt inlägg, fast jag håller på med annat.

Martin Bagge / Stefan Persson:

>Det där tyckte jag var riktigt dåligt. Egmont försöker få läsarna att tro
>att de har möjlighet att påverka innehållet i tidningen, men resultatet
>var förstås bestämt redan i förväg, eftersom det bara hade gjorts en extra
>serie med en av skurkarna. Se
>http://coa.inducks.org/subseries.php?c=Paperinik+contro+tutti för mer
>information.

När jag fick höra talas om det här trodde jag
precis som Stefan P. Jag såg att det bara fanns
en enda uppföljare på INDUCKS och trodde att
omröstningen skulle riggas så att den skurken
vann, eftersom det var den enda serien som fanns.
Och jag tyckte också att det var "riktigt dåligt".

Men där hade jag fel. Jag vet med säkerhet att
det finns färdiga uppföljarserier om de andra
skurkarna också, fast de kanske inte har
publicerats någonstans ännu. Kanske gjorde man
samma typ av omröstning i Tyskland och Italien,
när serierna publicerades där. I så fall fick man
naturligtvis ha en serie förberedd för varje
skurk som kunde tänkas vinna, precis som Martin säger.

Nu vann visserligen samma skurk den skandinaviska
omröstningen, men jag har inte längre någon
anledning att misstänka "röstfusk". Det kanske
helt enkelt var den mest intressanta skurken för alla länders läsare.

Ifall de andra serierna någonsin kommer att
publiceras någonstans vet jag inte ... de kanske
ska vara hemliga och okända, och i så fall har
jag ju skvallrat nu. Men jag ville gärna rätta till missförståndet ovan.