Egmont hotar säga upp prenumeration

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Mon Mars 10 08:46:25 CET 2008

Michael Lindholm wrote:
> Hej!
>
> Nu har Egmont Kärnan börjat hota säga upp prenumerationer för de kunder som
> reklamerar trasiga tidningar.

Källa? Hur ofta måste man klaga, vilket skick klagar man på?

> Självklart är det kundens rätt att reklamera om en bok/tidning är trasig.
> Eller vad tycker ni på listan?

Det beror på hur trasig den är. Det är en billig massmarknadsprodukt det
handlar om, lite slitage från postgången måste man (tyvärr) tåla då och
då. Vill man få ihop en mintsamling ska man nog köpa i butik.

Men självklart ska man inte tåla att tidningen kommer fram sönderriven
eller att den ofta är skrynklig eller har fula skavanker. Jag kan dock
inte påminna mig att jag under fyra år som prenumerant har haft
anledning att reklamera mer än högst en gång. Tidningen är inte alltid
100% snygg när den kommer, men den är alltid så fin som jag kan förvänta
mig av en billig prenumerationsprodukt.

-j
--
Johan Anglemark     018 - 12 45 44 hem