Re: Frågesport på höstmötet

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Sat Okt 11 12:30:32 CEST 2008

Adam:
> Nu när årets höstmöte börjar närma sig kan man ju undra vad det kommer att
> bli för frågesportstävling det här året. Är det något som har bestämmts och
> pusslats ihop än eller kan man komma med förslag. Mitt skulle väl då luta
> emot Rosa-frågor eller något liknande, men vad har det tänkts på? Vore
> roligt att veta.

Det finns planer på en filmfrågesport, men i skrivande stund är det
oklart om tävlingsarrangörerna hinner fixa den i tid. Eventuellt får
den vänta till ett annat möte.

Det finns också planer på en traditionell tutfrågesport (med blandade
frågor från det ankistiska vetandets alla hörn).

Har du lust att göra en egen frågesport, t ex om Rosa? I så fall går
det alldeles utmärkt! (Tutfrågesporten kan sparas till en annan gång i
så fall.)

/Olof, mötesgeneral