Re: Handskrift av Plinius den äldre

Ola Hammarlund ola at olahammarlund.se
Sön Feb 1 11:51:59 CET 2009

På den 16:e sidan av äventyret befinner sig knattarna i stora biblioteket i
Trallala, där de hittar handskriften i fråga, och de blir inponerade av att
på sidan MCVI i band XIII står "nåt som *inte* finns med i Gröngölingarnas
handbok".

Det är ett throw-away joke (finns det ett svenkt ord?) helt enkelt, inte
avsett att leda till någonting.

Om man skall säga att det finns ett syfte så är det väl närmast att visa
vilket imponerande bibliotek det är.

*****
Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/

"If the world was perfect, it wouldn't be."
Tillskrivet Yogi Berra