Seriesamlare sökes.

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Tis Feb 3 17:16:54 CET 2009

Jag fick en propå häromdagen, men jag har svårt att hjälpa killen eftersom
jag faktiskt inte
kan säga att jag känner några seriesamlare. Jag själv samlar ju på det mesta
utom just serier, så...

Det kändes bäst att skicka det vidare, kanske det finns någon ankist i
Stockholmstrakten som är, eller
känner någon seriesamlare?

----------------------

Magisteruppsats om seriesamlare – hjälp behövs!

Hälsningar till alla seriesamlare!

Mitt namn är Danilo Brozovic och jag är student på Företagsekonomiska
institutionen vid
Stockholms Universitet. Just nu arbetar jag på min masteruppsats, som
handlar om och hur
en grupp samlare påverkar individuella samlare. Metoden som jag valde för
undersökningen
är individuella intervjuer där man fritt berättar om ämnet, med hjälp av
mina frågor.

Jag har bestämt mig att intervjua seriesamlöare och undrar om du kan tänka
dig att ställa
upp i en intervju under de närmaste veckorna, nämligen v. 7–10. Intervjuerna
blir individuella,
jag uppskatar att en intervju tar c:a 2–3 timmar, och jag står för fika.
Tyvärr kan jag inte
erbjuda någon ersättning eftersom det handlar om en
studentuppsatsundersökning, och i första
hand söker jag samlare från Stockholm.

Kontakta mig gärna snarast möjlgit via epost danilobroz at yahoo.se eller
telefon 073-551 741 6,
så att vi kan komma överrens om tiden för intervju, och jag blir glad att
höra lite mer om dig
som samlare.

Slutligen lite om mig i serievärlden: jag är aktiv sdamlare av italienska
serier som t.ex. Ken Parker,
och har översatt två av Scott McClouds böcker till kroatiska.

Tack på förhand!