Ankåret börjar fint (KA 6/2009)

Stefan Persson spe at inducks.org
Tors Feb 5 19:47:14 CET 2009

On 2009-02-05 09:40, Germund von Wowern wrote:
> Ja, jag tycker också att det artar sig och precis som du är även jag rätt förtjust i de nya omslagen. Jag läste nyligen på serieforum hur en del läsare helt överger ankan för att den inte längre håller måttet, så jag kunde inte låta bli att starta upp en tråd om hur vi tycker att ankan *borde* läggas upp.

För det första: skippa leksakerna (varför betala för en liten plastbit som ändå
redan är trasig när den kommer fram?).
För det andra: skippa repriserna (varför betala för en serie man redan har i
flera andra tidningar?). Om man till exempel vill läsa dagstidningsserier kan
man köpa Aftonbladet från 1930-talet istället. ;)
För det tredje: skippa dubbelnumren (varför ska vi i Sverige behöva bli utan en
massa serier som publiceras i Danmark och Norge?).
För det fjärde: ta bort all onödig information från omslaget (vad fyller
omslagsbilden för funktion, om man ändå inte kan se den?).
För det femte: sparka Vicar (varför skapa tusen serier som alla ser likadana ut?).
För det sjätte: skippa alla onödiga sidor (vem är ändå intresserad av
"Skratt-fnatt", "Pengabingen" och "Lego® City: Byggdags..."?).

Stefan