SV: 1/48 i massor

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Ons Sep 2 21:58:52 CEST 2009

Svårt att avgöra från en bild hur tidningen ser ut...  Färgerna varierar ju
ganska mycket på tidningar från 1948,
och det finns olika metoder för olika färger som kan bleka olika sorters
rött utan att röra andra färger...
Så man måste nästan se tidningen för att kunna avgöra om det är blekt från
trycket eller inte, och
det är itne ens säkert att det går att avgöra då i alla fall.

Men framförallt är det kul att det hamnar i tidningen.. :-)

Det är som ett experiment jag gjorde för att se om man kunde göra kexfigurer
grå...  Det finns nämligen bara ett enda känt
exemplar av en grå kexfigur... och det visar sig att det går att göra ganska
skojiga färgvarianter av kexfigurer, dock ej en bra
grå som liknar den grå som den "unika" har.   Dvs. den är med största
sannolikhet både äkta och en raritet.   ... tills någon
upptäcker en hel låda figurer i en lada någonstans.. :-)

Synd att man inte har råd att experimentera på 1/48:or... :-)

 // Steamboat Willie