Paul Murry 100 år idag

caltex at algonet.se caltex at algonet.se
Fre Nov 25 16:17:33 CET 2011

 Här vill jag slå ett slag för Musses Jubelpartaj, ett 68-sidigt album
 från 1970 med mycket högkvalitativt innehåll, företrädesvis av Murry.
 http://coa.inducks.org/issue.php?c=se%2FMJP+1970
 Speciellt "På äventyr i Alaska" bör framhållas som ett exempel på hur
 Carl Fallberg på ett begränsat ytrymme (18 sidor) kunde berätta en
 typisk TV-deckare med många spännande inslag utan att det känns vare sig
 krystat eller rumphugget.

 /KEL