Re: Nästan spam

Anders Berglund anders.blund at gmail.com
Fre Feb 3 22:42:07 CET 2012

Stockholms gatunamn (1983), sid. 482-483:

"*Carl Barks Väg* 1952
Efter *Carl Bark* som ägde en villa vid vägen. I Bromstenskuriren 1925
kunde man läsa: >>En trogen tjänare i örtagården är den hos samhället
anställde arbetaren Bark. Han känner till hur man ska lägga kloakledningar,
icke endast på papperet utan även i den kalla rörgraven>>.
  Vägen hette före inkorporeringen *Skolvägen*, tidigare *Olo**fsgatan*."

>  Var det inte en bild på mannen också?

- Jodå, och på hans familj och villa också!

A Berglund