Letar efter modern serie

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Jan 24 11:40:59 CET 2012

Adam:

>Jag snubblade in på en memesida som hade bilder
>som gjorde parodi på hur polisen kan behandla
>ocupy Wall streat demonstranter och såg denna
>bild. jag mindes direkt en utav Vicars (tror
>jag) serier som inte kan ha publcerats för mer
>än fem år sedan. Den handlade om att någon eller
>några utav huvudkaraktärerna fastnade i någon
>slags konstnärlig värld. Jag minns verkligen
>inte mycket av serien, har dock för mig att
>Kalle hänger runt med Munchs Skriet. Jag har för
>mig att den var rolig, som sig bör.

Jag har lite eftersläpning på listan för
tillfället, så jag vet inte om du kanske har fått
svar redan. Annars kommer ett försök här.

Det stämmer väl inte riktigt med "inte mer än fem
år sen", men jag undrar om du ändå inte kan
tänkas mena "Konst för konstens skull" i KA 12/03. Se:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2001-083

Där känner man i alla fall igen den berömda
tavlan av Seurat som du bifogade. Det går ut på
att en massa figurer rymmer från kända målningar
och samlas på en plats som heter Inspiration
(varifrån de kom från början). Knattarna hittar
dem där, men Kalle är inte med. Däremot skrikaren
från "Skriet", mycket riktigt.

I min kommentar då jag jobbade med serien står
det: "Alldeles underbar serie. Helt i min smak.
Nu mår jag bättre än på länge." Så om du också
minns den, tänker vi kanske rätt så lika.

Eller också menar du nån annan serie.