Mötet

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sön Okt 21 00:20:55 CEST 2012

Det var ovanligt få närvarande tyckte jag först när jag kom till
dagens möte, men senare kom några till, så totalt var det 22
deltagare,
vilket kanske är rätt normalt för ett höstmöte nu?

Bror visade ett urval av filmer med Långben som började med hans debut
i Mickey's Revue. Den hade jag inte sett förut, och jag
tyckte om den. Bäst var de dansande hundarna – varför blev inte de
stjärnor efteråt istället?!

Mats hade gjort en förtjänstfull rättvisande frågesport med
Långben-tema (och min blygsamhet förbjuder mig från att tala om att
det
var jag som vann den).

Som utannonserat diskuterade vi vilken den bästa Långben-serien är,
men vi kom inte fram till något resultat, utan sa istället
att jag skulle lägga upp de nominerade serierna för
Bästisar-omröstning på webben. (Det ska bli någorlunda snart.)

Ett tiotal kollusorer gick och åt middag efter mötet och sen tog jag
ett försenat tåg hem.

Slut.