Eurovision

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Ons May 8 14:42:56 CEST 2013

Stefan skrev:
> Jag försökte skriva ett varningsinlägg i förväg till listan om det inslaget,
> men det kom bort på vägen. Och det var väl lika bra det, för jag hade nog
> missförstått kanalen.

Det kom inte bort, men kom liksom mitt fram först nu. Vi hade tekniska
problem med våra listor, så därför kom ett antal inlägg fram först
nyss, på tok för sent, så ingen hann bli vare sig varnad eller tipsad
denna väg. (Men det går nog att höra i efterhand.)

Här pratades förresten om "ankifierade" människor och det slog mig –
har vi brukat säga så? Det pratades om ankifierade fotbollsspelare
förra året. Var det då det ordet slog? Det känns som en term som
skulle ha kunnat finnas hos oss sedan urminnes tider, men jag tror
inte att det är så. I Kvacket används det nog första gången om Zlatan
förra året i alla fall (att döma av de nummer som är digitaliserade).