Eurovision

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons May 8 15:14:18 CEST 2013

Per S:

>Här pratades förresten om "ankifierade" människor och det slog mig ­
>har vi brukat säga så? Det pratades om ankifierade fotbollsspelare
>förra året. Var det då det ordet slog? Det känns som en term som
>skulle ha kunnat finnas hos oss sedan urminnes tider, men jag tror
>inte att det är så. I Kvacket används det nog första gången om Zlatan
>förra året i alla fall (att döma av de nummer som är digitaliserade).

Ja, jag minns inte heller att jag har sett eller
använt ordet tidigare. Vem som helst kan ju ha
hittat på det och använt när som helst, men jag
tror liksom Per att det var i den vevan det
började användas "officiellt". Det har väl varit
olika aktiviteter på Kalle Ankas hemsida också
där man skulle ankifiera namn på kändisar och vad det kan ha varit.

Minns kanske Kalles webbredaktör när vi började
använda ordet och vem på Egmont som kan ha kommit
på det? Eller är det nån annan på listan som
anser sig ha ankifierat saker tidigare?