Varifrån kommer detta?

Anders Engwall anders.engwall at comhem.se
Fre Nov 29 18:46:06 CET 2013

Kära kollusorer.

Bifogade fil är en text från studentorkesterfestivalstidningen i Uppsala
1994. Texten är knyckt (med vissa nyckelord dock utbytta) från baksidan av
KA 39/1959. Jag borde veta, eftersom det ju var jag som knyckte.

Men varifrån snodde jag rubriken (”Det är mycket viktigt att barn får den
bästa underhållning”), och varifrån är texten i rutan nere till vänster
hämtad?

/ 2312

P.S. Bilden i filen föreställer Danny & The Juniors. Såvitt jag vet är ingen
av dem medlem i NAFS(k).

P.P.S. Den defensiva tonen i texten gör att jag anar nån slags moralpanik
kring tecknade serier i slutet av 1959. Nån som vet något kring detta?