Bästa Disneylångfilmen nånsin? – generationsfrågan

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Apr 21 14:44:01 CEST 2015

"NAFS(k):s Bästisar" på nätet där vi kan rösta fram vad som verkligen
är bäst började med de animerade långfilmerna och i topp har nästan
sedan början Djungelboken och  Snövit legat.

Två mycket olika filmer som har rätt olika kvaliteter men som ändå
dragit nästan jämnt i omröstningen. Länge har Djungelboken legat i
topp, men det har varit en skör ledning där det bara behövts nån
enstaka röst till för att ändra på detta. Som en stor del av
kollusorerna hör jag till en mycket Djungelboksnostalgisk generation
och jag uppskattar den verkligen mycket, men ändå tycker jag att det
Snövit självklart borde ligga över den och har partiskt försökt puffa
på kollusorer som håller med att gå in och lägga en sådan enstaka
röst.

Nu idag har något till slut hänt, men det generationsskiftet som skett
har gått åt andra hållet. Från och med idag står det klart att det är
Frost (2013) som är den bästa Disneylångfilmen någonsin!

http://nafsk.se/best/film/