Re: Dagens tutfråga (22/4)

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Ons Apr 22 14:43:57 CEST 2015

Den 22 april 2015 13:21 skrev Andreas Eriksson <
andreas.eriksson89 at hotmail.se>:

> "Vad gör Kalle Anka i första rutan i serien Solby kurhotell?"
>
> Här var det också lite galet. Serien heter "Den store hotelldirektören".
> (Eller bara "Hotelldirektören".) Men svaret stämmer ju.

I det här fallet handlar det nog om en felskrivning; det skulle antagligen
stå "serien OM Solby kurhotell". Som påpekats tidigare är frågorna och
svaren inte skrivna med någon större precision, eftersom de från början var
avsedda för att användas muntligt, med mig själv som lekledare.

/Olof