Koloniala krumelurer

Andreas Jansson andreas.jansson at home.se
Fre Apr 24 19:36:24 CEST 2015

Roligt att folk intresserar sig för kolonet! Och Per Starbäcks och
Stefan Diös inlägg visar att dessa tankar förekommit tidigare
(naturligtvis!).
Jag är för övrigt den förste att protestera mot radikala ingrepp i
logotypen och hoppas inte att någon får för sig att "göra något åt
saken". Mina funderingar var alltså absolut inte ämnade att väcka några
sovande björnar, utan föranleddes endast av ett rent ank- och
språkintresse.
Om jag fick bestämma skulle man återgå till en äldre modell av titeln,
satt i ett litet mindre typsnitt, där hela namnet ligger på samma rad
och har samma typsnittsstorlek. Efter nr 39 2002 syns ju knappt "& C:O"
- det är förminskat och placerat ovanpå det föregående A:et.
"& C:O" är en stor igenkänningsfaktor och man borde inte försöka gömma
undan den.

Andreas J.